Salavan - Tad Lo 30 km - Reisverslag uit Tad Lo, Laos van Marry en Sjaak de Groot - WaarBenJij.nu Salavan - Tad Lo 30 km - Reisverslag uit Tad Lo, Laos van Marry en Sjaak de Groot - WaarBenJij.nu

Salavan - Tad Lo 30 km

Blijf op de hoogte en volg Marry en Sjaak

17 December 2016 | Laos, Tad Lo

Zaterdag 17 december, begint mooi en zonnig met weinig wind. Later op de dag meer bewolking en 28 graden.
Vandaag hebben we een korte etappe. Dat is wel lekker na de hevige tegenwind van gister. Toch staan we weer op tijd op, want onze biologische wekker gaat om 6.30 uur af. Dan zijn we klaar wakker. Nadat we een paar yoghurtjes hebben gegeten, doen we de fietstassen weer achterop en gaan weer op pad. De weg begint na 10 km rustig te stijgen, van 200 meter tot 350 meter hoogte. Na 20 km vlakt het af. We komen langs stalletjes met meloenen en suikerriet gevuld met rijst. Vijf km verder zien we weer allemaal stalletjes met kokosnoten. Wij houden het voorlopig bij koffie met een rijst koekjes. Al voor 10 uur zijn we bij de guesthouse. We kiezen een houten/bamboe bungalow aan de rivier met uitzicht op de fraaie waterval en ook nog heerlijk rustig op het geluid van de waterval na. In het water wassen de mensen zich en ook hun kleren. Een vrouw slaat haar kledingstuk tegen de rots om het zo goed schoon te krijgen. Of het werkelijk schoon wordt kan ik niet zien. In de middag gaan we een wandeling langs de watervallen maken, die uit twee gedeeltes bestaat. Boven en een stuk lager nog een gedeelte, waar het water met veel geweld en geraas naar beneden dondert. Een goed moment om prachtige foto’s te maken.

• 18 December 2016 - 16:07

Henny En Jan De Groot:

het ziet er weer mooi uit. Prachtig die watervallen.

• 18 December 2016 - 16:07

Henny En Jan De Groot:

het ziet er weer mooi uit. Prachtig die watervallen.

• 19 December 2016 - 10:43

Wim Zwier:

Prachtige belevenissen en mooi beschreven. Geniet er volop van de komende tijd in Laos en straks richting Thailand. Groet vanuit Zwaag en zoals gebruikelijk deze tijd van het jaar alvast de beste wensen en vooral gezondheid voor 2017

• 19 December 2016 - 20:44

Katy Dikker:

Hi Marry en Sjaak, jullie maken veel kilometers. Knappe prestatie. Met tegenwind en slechte wegen is het toch anders fietsen. Wij zijn vrijdag weer in Nederland aangekomen. Dat is weer wennen en huilen dus. Hebben een flinke opgave om iets moois te maken van 2000 foto's. Hebben vandaag gelukkig mooie fietstocht in het koude Friesland kunnen maken. Ook mooi!
    Veel fietsplezier nog en leuk dat jullie Bas nog getroffen hebben.
    Katy en Kees