Khong Chiam - Buntharik 75 km - Reisverslag uit Buntharik, Thailand van Marry en Sjaak de Groot - WaarBenJij.nu Khong Chiam - Buntharik 75 km - Reisverslag uit Buntharik, Thailand van Marry en Sjaak de Groot - WaarBenJij.nu

Khong Chiam - Buntharik 75 km

Blijf op de hoogte en volg Marry en Sjaak

23 December 2016 | Thailand, Buntharik

Vrijdag 23 december, we staan even na half zeven op en even na zeven uur stappen we al op de fiets. Het zal vandaag weer een warme dag worden en uit ervaring weten we dat het later op de dag aardig warm kan worden. We passeren een lagere school, waar we allemaal geluid van horen komen. Er vindt een soort optocht plaats als eerbetoon aan de onlangs overleven koning. Verschillende kinderen zijn speciaal mooi verkleed en prachtig opgemaakt. Er worden ook portretten van de koning, zijn vrouw en de kroonprins meegedragen. Verschillende kinderen spelen op een instrument. Na dit oponthoud gaan we weer verder en kopen nog een tros bananen op een plaatselijke markt. Langs de weg staat een bord met pas op overstekende koeien, maar de koeien zijn hier nu nergens te bekennen. We moeten weer een paar keer stevig klimmen met een stijgingspercentage tot 10 %. We komen ook weer rubberplantages tegen en ondanks dat het droge seizoen is, wordt er toch nog rubber gewonnen. We zien de grote vellen rubber die hangen te drogen buiten aan een rek en we ruiken het ook, een nogal zoete vieze geur vinden wij. Lekker op tijd voordat het echt warm begint te worden zijn we bij ons nieuwe guesthouse met een nette ruime kamer. Net als we binnen zijn valt de elektriciteit uit en kunnen we airco nog niet aanzetten. We moeten dus gewoon buiten zitten in de schaduw en wat wind. Gelukkig is de douche wel lekker warm. Hierna komt de eigenaresse nog even langs en vraagt of we in het gastenboek willen schrijven. Natuurlijk moeten we ook nog even op de foto. We gaan nog even het dorp in langs de markt, waar onder andere insecten worden gekocht om te frituren of te bakken. Deze keer slaan we dat over. Als we ’s avonds willen eten zijn er al veel eettentjes gesloten, of ze blijven gesloten. Het toeristenseizoen is nog niet begonnen. We zien hier dan ook weinig buitenlanders.