Kho Khlan - Sa Kaeo 87 km - Reisverslag uit Sa Kaew, Thailand van Marry en Sjaak de Groot - WaarBenJij.nu Kho Khlan - Sa Kaeo 87 km - Reisverslag uit Sa Kaew, Thailand van Marry en Sjaak de Groot - WaarBenJij.nu

Kho Khlan - Sa Kaeo 87 km

Blijf op de hoogte en volg Marry en Sjaak

30 December 2016 | Thailand, Sa Kaew

Vrijdag 30 december warm weer wind en bewolking
Ook vandaag weer vroeg van start. We beginnen op een mooie rustige weg, maar na 8 km is de rust voorbij en lijkt de volgende weg wel een racebaan. Deze moeten wij zo’n 18 km volgen en we zijn blij als wij al dat gejakker van die auto’s achter ons kunnen laten. We slaan de hoek om en nemen een heerlijk kopje koffie met nog lekkerder koek. Zo nu kunnen we weer verder over een mooie slingerende heuvelachtige weg. En hoera ik zie een zilverreiger die op de rug een os staat en kan dit vastleggen op de foto. Ook zie ik een mooie groenachtige vogel iets groter dan een ijsvogel maar helaas hij vliegt weg als wij stoppen met de fiets. Ook hier weer cassave, rubber, bananen, palmbomen en teakbomen, die schijnen snel te groeien voor de houtproductie. De bergen zien we naast ons en we gaan al meer richting het westen, verder weg van de grens met Cambodja. Toch komen wij veel checkpoints tegen waar de politie een wegafzetting heeft gemaakt voor eventuele controle van het verkeer. De politie zit er soms met 4 man te kijken, wij worden nooit aangehouden en krijgen meestal een zwaai van de mannen en ze wensen ons goede reis. Als wij een school voorbij fietsen staat er een lerares bij de poort en die zegt “ Happy Newyear” en “ have a good trip”. Oh ja het is alweer 30 december realiseren we dan weer, we merken er nog niet veel van hier met deze temperaturen. Later spreken we die lerares nog een keer en ze vertelt ons dat ze in Thailand de maandag en dinsdag extra vrij hebben vanwege het nieuwe jaar. Het is vandaag op haar school een kennismakingsdag voor de nieuwe leerlingen. Wij genieten van onze cola en pinda’s, af toe even onze rust nemen en eten, anders lukt het fietsen niet. Het wordt een beetje bewolkt en ook warm met de wind tegen, vinden we het toch wel een pittige rit. Maar ook nu halen wij ons doel en komen bij ons huisje aan. We horen van de eigenaar dat er vanavond een avondmarkt is en gaan daar rond 18.00 uur heen. Het is nog een stukje lopen en als wij een eettentje tegenkomen nemen we het ervan. Een jongen staat lekker te bakken, ei met taugé en wat er verder in zat weet ik niet, maar het smaakt ons goed. Bij de markt aangekomen zien we nog veel meer eettentjes je kunt van alles eten, maar ook heel veel wat ik niet eet. Inktvis aan een stokje van de grill, insecten en allerlei soorten schelpdieren en nog veel meer vlees. Er zijn ook een paar huisdieren te koop, jonge hondjes, muizen, goudvissen, egeltjes en een poesje zagen we. Ook veel kleding, tasjes, speelgoed, maar geen sjaaltjes, die heb ik hier in Thailand niet gezien, balen want dat past nou net wel in mijn fietstas. Wij hebben maar 1 westerling gezien vandaag op de markt. Wel begrijpelijk, want hier is niet zo veel te beleven, hoewel hier wel natuurparken zijn. Maar het is droge tijd en de meeste watervallen hebben niet genoeg water om te vallen. Na nog een heerlijke fruitshake voor onderweg en manderijnen voor morgen gaan we terug naar ons huisje voor vandaag.

• 04 Januari 2017 - 20:55

Ria En Cor Bos:

Het is gelukt! Ik heb alle verslagen gelezen! 3500 km. Gefietst. Jullie zijn kanjers. Niets gehoord over ziekten en zeer en geen klagen over hitte, spierpijn e.d.
    Geniet lekker van de rust en het voldaan gevoel.
    We zien jullie volgende week. Liefs Ria en Cor