Hanoi - Huong Son 80 km - Reisverslag uit Làng Sống, Vietnam van Marry en Sjaak de Groot - WaarBenJij.nu Hanoi - Huong Son 80 km - Reisverslag uit Làng Sống, Vietnam van Marry en Sjaak de Groot - WaarBenJij.nu

Hanoi - Huong Son 80 km

Blijf op de hoogte en volg Marry en Sjaak

30 November 2016 | Vietnam, Làng Sống

Dinsdag 29 november, bewolkt weer, maar niet koud, dus mooi fiets weer.
Vandaag gaan we Hanoi verlaten en beginnen aan deel 2 van onze fietstocht richting Laos. We moeten eerst nog ruim 13 kilometer Hanoi door kruisen voordat we de stad uit zijn. Elke keer kijk ik er weer van het verkeer op, regels zijn moeilijk te herkennen en soms is het een grote chaos op de kruispunten. We moeten zelfs een keer met onze fietsen over het fietspad ( met een hoge rand) om eenvoudig naar rechts af te slaan. Bij een stoplicht ga ik onderuit. Ik wil afstappen, maar de grond is verder dan ik dacht. Ik stap op een verdiepte waterput en val om. Gelukkig alleen een paar schaafwonden, maar wel even ontsmetten. Na een half uur fietsen zijn we uit de drukte en komen we weer door de gezellige dorpen, waar de kinderen naar ons zwaaien en high five geven. De tiener meisjes zeggen giechelend hello. We komen weer heel veel houtzagerijen tegen en meubelmakers, die van die hele stevige stoelen maken of klokken. Ook fietsen we langs steenhouwerijen, waar de werknemers zonder gehoorbescherming aan het werk zijn en mooie beelden maken. De ARBO wet bestaat hier nog niet volgens mij. Als we stoppen voor een kopje koffie geeft de mevrouw mij een zalfje voor mijn schaafplekken. Tijdens een andere stop geeft de man van de winkel pleisters, maar pleisters op harige benen zijn lastig te verwijderen. We nemen de pleisters netjes aan en stoppen het in onze tas. We fietsen langs plekken waar rijstmie ligt te drogen op rekken langs de weg. In de verte zien we het karstgebergte liggen met zijn grillige vormen. We komen langs een van de vele kerkhoven, waar een groepje werknemers mandarijnen zitten te eten en veel lol hebben. Marry moet even stoppen voor alweer een foto en we krijgen van hen een paar mandarijnen toe geworpen. We komen weer op tijd bij ons hotel aan. Wel wat eenvoudiger dan in Hanoi. Van deze plaats hebben we meer verwacht vooral, omdat het bekend staat om zijn parfume pagode. Er valt weinig te beleven.

• 30 November 2016 - 20:16

Ria En Cor:

Weer jullie verhalen gelezen. Wat een belevenissen!
    Hanoi klinkt voor ons bekend. Zijn we ook geweest. Wat een verkeersdrukte daar! Sterkte ermee. Liefs Ria en Cor

• 01 December 2016 - 21:10

Ron En Emmy:

We genieten van jullie mooie verhalen. Veel fietsplezier.groeten van Ron en Emmy