Nam Yun - Khun Han 78 km - Reisverslag uit Khun Han, Thailand van Marry en Sjaak de Groot - WaarBenJij.nu Nam Yun - Khun Han 78 km - Reisverslag uit Khun Han, Thailand van Marry en Sjaak de Groot - WaarBenJij.nu

Nam Yun - Khun Han 78 km

Blijf op de hoogte en volg Marry en Sjaak

25 December 2016 | Thailand, Khun Han

Zondag 25 december, we staan weer vroeg op en nadat we yoghurtjes hebben gegeten stappen we even na 7.00 uur op de fiets. We fietsen niet ver van de Cambodjaanse grens, die hier gesloten is door een grensconflict. In de verte zien we het tempelcomplex Preah Vihear liggen, een oude Kmertempel, waarover het conflict is ontstaan. Beide landen vinden dat dit tot hun eigendom behoort met tot gevolg dat de toeristen wegblijven. Even verder komen we wel restanten van een oude Kmertempel tegen waar we vlak langs fietsen. Een oude vrouw is voor het huis een rieten slaapmat aan het weven met verschillende kleuren rood en groen. Enkele dames zijn tussen een papajayaveld aan het schoffelen. Deze velden hebben we nog niet zoveel gezien. We zien heel veel rubberplantages en cassavevelden. Regelmatig wordt er vol bewondering naar ons gekeken, want wie fietst er nu en dan ook nog in deze warmte en er fietst ook nog een vrouw mee. Nee, fietsen doen ze hier bijna niet. We komen weer op tijd in een resort aan, met zwembad! Dit maken we voor het eerst mee. Gelukkig komt er onverwachts een bungalow leeg en kunnen we deze voor een speciale prijs huren. De eigenaresse is getrouwd met een Duitser en haar Engels is goed te volgen. We worden zelfs verwelkomd met een glas heerlijke frisse limonade. We gaan even douchen en maken daarna een plons in het zalige water. We merken weinig van Kerstmis, maar in dit resort hangt wel wat kerstversiering en het zwembad is voor ons een kerstcadeau.

• 27 December 2016 - 16:48

Marianne:

Nou zo wil ik ook wel kerst vieren in zo'n heerlijk zwembadje. Hier hebben we ook een rustige kerst gehad: eten met de familie bij Gijs en de volgende dag naar Jan's moeder waar ook de familie weer langs kwam.
    't Zijn zo de tradities, maar ik word altijd doodmoe van al die visites: zitten en praten, eten en drinken, dus ik ben wel een beetje jaloers op jullie nu: gewoon lekker fietsen, ok al is het in de hitte en dan ook nog een zwembadje! Geniet!

• 28 December 2016 - 21:53

Paul:

Hier was ook niet zoveel kerst hoor. Door alle verbouwing geen mogelijkheden om en kerstboom neer te zetten. We hebben maar besloten om uitgebreid Pasen te vieren :). Veel fietsplezier.

Liefs Paul en Tineke

• 29 December 2016 - 00:00

Klazien En Piet :

Weer ff bijgelezen van jullie verhalen in Thailand, lekker genieten daar van de mooie tempels, lieve mensen en het heerlijke eten! Kerst is weer achter de rug, was weer een drukke maar gezellige periode in de bloemenwinkel en was dan ook lief dat Zoe en Silvan nog tijd hadden gemaakt voor het bereiden van een heerlijk Diner! 2e Kerst naar de Bazaar heerlijk baklava, shoarma en natuurlijk weer vers fruit Mee! Ook nog bij Thea en Bruun geweest hun verhalen over Costa Rica voor ons mooie herinneringen... Het is bijna oude jaar en wat is het allemaal weer snel gegaan!

Ben heel benieuwd of jullie dat spektakel mee gaan maken In Thailand? daar vieren ze Sokran toch verschillende keren! Trek dan wel ff jullie regenpak aan! Sjaak doe je wel voorzichtig met de sterretjes