Kang Ann - Ban Kruat 58 km - Reisverslag uit Ban Kruat, Thailand van Marry en Sjaak de Groot - WaarBenJij.nu Kang Ann - Ban Kruat 58 km - Reisverslag uit Ban Kruat, Thailand van Marry en Sjaak de Groot - WaarBenJij.nu

Kang Ann - Ban Kruat 58 km

Blijf op de hoogte en volg Marry en Sjaak

28 December 2016 | Thailand, Ban Kruat

Woensdag 28 december zonnig weer 28 graden
Weer vroeg uit bed en op de fiets. Het is nu zelfs in de vroege ochtend een beetje fris.
Vandaag hoeven wij niet al teveel km. te fietsen . En we zullen eindigen bij een zwembad denken we. Het fietsen gaat prima er waait een frisse zijden wind. Zoals gewoonlijk komen we het schoolverkeer tegen en horen we de monniken vanuit de tempels prediken. Het kan natuurlijk ook een bandje zijn en wij bemerken dat de mensen er niet echt naar luisteren. Ook de snoepkarretjes en verkopers van zoet drinken maken zich klaar voor de schooljeugd. Vandaag fietsen we licht heuvelachtig, langs weer de dode rijstvelden, waar nu stro van geoogst wordt, cassave en rubberplantages. We zien zelfs de meloenplanten, stalletjes met meloenen komen we al vaak tegen. Het landschap is niet veel anders dan de vorige dagen. Om 10 uur zitten wij al aan de nasi en het smaakt ons goed. Rond het middaguur zijn we alweer bij onze slaapplaats, bij het zwembad. Genieten, even zwemmen en de plaats bekijken. Weer een markt, even het schoolplein op om de speeltoestellen te bekijken, oude banden, speelfietsen enz. Het valt ons op dat de Thaise mensen heel vriendelijk zijn. Ze zeggen sawadee ka/ kap. ( goeiedag man/vrouw ) .