Bang Saen Beach 32 km - Reisverslag uit Chon Buri, Thailand van Marry en Sjaak de Groot - WaarBenJij.nu Bang Saen Beach 32 km - Reisverslag uit Chon Buri, Thailand van Marry en Sjaak de Groot - WaarBenJij.nu

Bang Saen Beach 32 km

Blijf op de hoogte en volg Marry en Sjaak

05 Januari 2017 | Thailand, Chon Buri

3 – 4 – 5 januari,
Bewolkt en warm.
Een paar dagen zon, zee en strand dus rustig aan. We zitten in een leuk hotelletje met een klein zwembad, maar lekker om te zwemmen en om bij te zitten. Maandag en dinsdag is het hier erg druk vanwege de Thaise nieuwjaarsvakantie. Vandaag, woensdag zijn de scholen weer begonnen en zien wij al meer strand en zand. De relaxstoelen en parasols waar bijna het hele strand mee vol staat, worden nu opgeruimd. In grote aanhangwagens gaan ze richting de opslag. Heerlijk, nu zien wij hoe mooi het strand is. Ook de vakantie drukte is over, jammer voor de Thaien, maar prima voor ons. Aan zee hebben de Thaise mensen al hun kleren aan. Korte of lange broek, shirt en zo gaan ze de zee in. Ik moet dus ook in korte broek of jurkje op het strand, maar in de zee zwem ik gewoon in mijn bikini. We vallen evengoed al op, want dit stukje strand is voor de Thaise recreatie en heel soms zie je dan een toerist. Stapels zwembanden liggen voor de verhuur op het strand en ze worden goed gebruikt. De Thaise mensen kunnen niet zwemmen en vinden het natuurlijk heerlijk om in zo’n band te dobberen. Het zijn dan wel vaak de kinderen en ouderen zie je meer pootje baden of ze liggen languit in de strandstoel met een drankje erbij. De boulevard is 2,5 km lang en langs deze boulevard zijn allemaal eettentjes met vis, kip, drankjes etc. Ook veel kleine winkeltjes met schelpenmobielen, shirts, jurkjes en andere hebbedingen. Langs de boulevard staan allemaal palmbomen met cocosnoten en toen wij er doorheen wandelden viel er BAM!! een cocosnoot omlaag vlak langs iemand, je zou het maar op je hoofd krijgen. Sindsdien loop ik niet meer onder de hoge bomen en zoek de kant van de lage bomen op. Dan zijn er nog de verkopers op het strand die windmolentjes, suikerspinnen, chips of klein vuurwerk en nog veel meer verkopen. Maar de verkopers zijn rustig, niet opdringerig en vooral vriendelijk. Je kunt ook heerlijk eten langs de boulevard of een lekker biertje drinken, wij genieten er dan ook van. Het is ook prachtig om naar de drukte te kijken en wij zien dan ook de ijsbezorgers met bivakmutsen op, de ijszakken uitladen. Als de zon ondergaat en na zonsondergang zijn nog veel mensen in de zee, het water is gewoon heerlijk om in te zwemmen. Na een dag zonder fietsen besluiten we woensdag om toch een klein stukje langs de kust te fietsen. We fietsen naar het noorden en komen apen tegen. Niet een maar meerdere, grappig, want die zijn we nog niet tegengekomen. We komen langs 2 Chinese tempels een kleine en een grote. De kleine heeft een paar grappige en vrolijke Boeddha's staan, de grote is prachtig versierd met draken, Sjaak noemt het kitsch. Vandaag, donderdag gaan we even de zuidkant op fietsen. Naar de pier waar veel vissersbootjes liggen. Krabben worden gesorteerd, de visnetten schoongemaakt en nagekeken. De mooie gekleurde vissersbootjes liggen klaar om uit te varen. We willen naar een ander strandje toe fietsen, maar de toegangswegen zijn niet toegankelijk voor ons. Alleen als we ons ID afgeven, dat doen we niet. Sjaak ziet op zijn gps nog een stippellijn, een onverhard pad dus. We fietsen deze in, maar komen bij een stukje strand uit waar de graafmachines bezig zijn. Dus terug fietsen en aan de zee dicht bij ons hotel drinken we gezellig een kopje koffie. Bij ons hotel heerlijk bij het zwembad hangen, boek lezen en praten met het andere Nederlands stel wat hier ook logeert. Nog even naar de zee en in de avond een kant en klaar maaltijd gegeten op het strand (nasi uit een bakje) en een biertje erbij en wachten tot het donker wordt. Ja,dit is dan ons laatste avondje aan zee en morgen vroeg op om te fietsen naar Lat Krabang, zo’n 80 km. Ons laatste hotel voor 3 nachten en dan zijn we weer onderweg naar huis.