Hauwert -Kunming 3 en 4 november - Reisverslag uit Kunming, China van Marry en Sjaak de Groot - WaarBenJij.nu Hauwert -Kunming 3 en 4 november - Reisverslag uit Kunming, China van Marry en Sjaak de Groot - WaarBenJij.nu

Hauwert -Kunming 3 en 4 november

Blijf op de hoogte en volg Marry en Sjaak

06 November 2016 | China, Kunming

Hauwert

Om 7 uur staat Casper met zijn bus voor de deur om ons en de fietsen naar Schiphol te brengen. Onze fietsdozen zijn te groot voor de schuifdeuren van Schiphol of de schuifdeuren te klein, want onze dozen op de bagage kar passen er niet doorheen. Dus even stunten en ja hoor het lukt, inchecken gaat prima we zijn vroeg en het personeel is behulpzaam! Nu maar hopen dat de fietsen heel aan komen!! We zijn niet de enige die in China gaan fietsen er zijn nog 4 mensen die deze route gekozen hebben horen we later. Het vliegen gaat prima een rustige vlucht van 11 uur en goed eten alleen... slapen lukt niet zo goed. In Hongkong hebben wij een tussenstop van 5 uur, eigenlijk slaan wij een nacht over. Omdat de tijd 6 uur achteruit gaat heb je geen idee meer van de tijd. We kletsen wat met de 2 andere fietsers, drinken koffie en lopen wat rond.

Kunming
In een kleiner vliegtuig gaan we naar Kunming en wachten op onze bagage, wauw lekker snel en de dozen zien er nog goed uit. Onze bagage bus staat al te wachten, 2 zelfs dus een van de chauffeurs moest terug. Dus een discussie tussen die mannen en wij maar wachten. Dan is het geregeld, vlug naar de bus met 6 fietsdozen en ze passen niet in de bagageruimte. Onze 2 fietsen staan tussen de zitplaatsen in de bus. Eindelijk in Kunming in ons luxe hotel en de 6 fietsdozen worden bewaard in het kantoor. Kunming heeft veel eettentje en na het douchen gaan we wat zoeken maar, eerst pinnen. Bij het 5de pinapparaat hebben we eindelijk geluk. Nu kunnen we eten, we zien onze collega fietsers zitten en sluiten aan voor een noedelsoep, salade en bier. We genieten van het eten en van het gezelschap! Nog even wandelen en zo komen wij in een park waar een aantal mensen dansen op muziek van een transistor radiootje, ook zien we iemand alleen verderop dansen zijn radiootje naast hem op de grond . De flats zijn mooi verlicht en veel auto’s en brommers rijden elektrisch het is stiller op de weg en het stinkt hier niet, terwijl het wel heel druk is met brommertjes en auto’s! Dan naar bed en kijken of het lukt om goed te slapen!!!