Yen Cat - Hoa Hieu 53 km - Reisverslag uit Tân Kỳ, Vietnam van Marry en Sjaak de Groot - WaarBenJij.nu Yen Cat - Hoa Hieu 53 km - Reisverslag uit Tân Kỳ, Vietnam van Marry en Sjaak de Groot - WaarBenJij.nu

Yen Cat - Hoa Hieu 53 km

Blijf op de hoogte en volg Marry en Sjaak

04 December 2016 | Vietnam, Tân Kỳ

Zondag 4 december. Bewolkt, nevel en een klein beetje regen
Vandaag geen lange tocht volgens het boekje. We staan toch op tijd op, want dat zijn we gewend. Ons ontbijt moeten we nog regelen, dus fietsen we even terug het stadje in. Gelukkig we vinden een kraampje met stokbroden en eieren en laten een broodje omelet klaarmaken, het smaakt heerlijk. We fietsen langs veel bos en een natuurgebied waar ook de Aziatische wilde hond leeft, volgens het boekje, maar gelukkig komen we deze niet tegen. De beschermende vogels had ik wel willen zien, jammer. Wel zien we rubberplantage’s en er wordt zelf nog rubber getapt uit de bomen. We stoppen als we 2 mensen in de plantage zien met volle emmers rubber. Ze maken er lappen latex van en verkopen dit. Verderop zien we nu wat oudere huizen, soms hutjes en we denken dat deze van een van de etnische minderheden zijn dIe hier wonen, misschien van de Muong. Jammer genoeg zien we deze mensen niet in mooie klederdrachten zoals in Bac Ha of Sapa. Wel valt het ons op dat de kinderen er hier minder verzorgd uitzien. Dan gaat het regenen en als Sjaak zijn route blaadje verwisselt zien wij een eettentje. Tijd voor noedelsoep met heel veel groente, lekker. Als we dit op hebben zijn we ook al bijna bij de finish, ons hotel. We komen nog heel veel geiten tegen die de weg blokkeren voor de bus die eigenlijk veel beetjes haast heeft, zal die geiten een rotzorg zijn. Wij genieten hier wel van en als er een brommertje naast mij komt rijden en aanwijzingen geeft dat hij me wel even het heuveltje op wil trekken, moet ik erg lachen. Dan gaat hij naast Sjaak rijden en vraagt of hij een sigaret wil, humor voor ons. Wij fietsen hem vrolijk voorbij en bereiken ons hotel, prima kamer met waterkoker, lekker eigen koffie!! Even het plaatsje in een biertje en de ingrediënten voor ons ontbijt halen, eieren, brood en yoghurt en lekker even lezen, topdag!, op de zon na die mis ik wel een beetje! !
Spraakverwarring van de dag: bestellen we nasi met groente, en en kip, krijgen we nasi en daarna nog een hele gebraden kip. De taal app is niet altijd even betrouwbaar.

• 04 December 2016 - 14:17

Jan Neuvel:

Hallo Marry en Sjaak,

wat een spraakverwarring, maar dat is bij ons thuis vaak ook niet anders hoor ( hebben wij geen app voor nodig). Toch mooi dat jullie altijd weer wat te eten kunnen vinden , wat bovendien niet "gevaarlijk" is. Ook petje af dat jullie elke keer weer tijd vrij maken om het verslag op internet te zetten ( we lezen nu het verslag van dezelfde dag zelfs. Morgen 5 december, een mooie sinterklaas toegewenst voor jullie morgen. Liefs Jan

• 04 December 2016 - 20:31

Anneke:

Fietsend leren jullie het land goed kennen....en de ontmoetingen met de mensen maakt het ook elke dag weer anders. Leuk om te lezen hoor!

• 04 December 2016 - 23:46

Klazien:

Wat bijzonder Rubberplantages! Hebben jullie nog foto's er van gemaakt? Hebben jullie die kip wel helemaal opgegeten? We hebben vandaag in Assendelft Sint gevierd en afgerond met Chinees Eten? Het vriest pittig! Wat een wereld van verschil! Wat een wereld van verschil, geniet ze nog
    Groetjes Klazien

• 05 December 2016 - 07:52

Marry En Sjaak De De Groot:

Hoi allemaal.
    Bedankt voor jullie reacties. En daarom deze rijm

Sint en Piet zijn niet naar Vietnam gekomen
    Want we maken al een fietsreis van onze dromen
    Geen taai of pepernoot
    Maar mi , rijst of halfgare kippenpoot
    Geen kachel sneeuw en ijs
    Bewolking een beetje zon en warmte op onze reis
    Wij genieten en missen Sint en Piet
    Zelfs op 5 december niet
    Maar volgend jaar zijn wij van de partij
    Met een klein Pietje erbij❤

Liefs
    Sjaak en Marry

• 06 December 2016 - 09:39

ANNIE:

We hebben gisteren leuk Sinterklaasfeest gevierd bij Kim en Jeroen met de kinderen.

Het surprises maken is voor mij nog steeds een ramp.
    Gelukkig kreeg ik zaterdag hulp van Theo die etiketjes ging afweken van bierflesjes, dit ging zo goed dat toen hij heet water in het teiltje erbij goot sprong spontaan een flesje open, het bier zat op het plafond.

Het is genieten zo op de tocht als ik het lees.
    Lekker toch zo'n kippetje toe?

Fiets ze en tot ziens.

Groetjes Annie en ook van Theo