Ban Kruat - Kho Khlan 96 km - Reisverslag uit Ban Kruat, Thailand van Marry en Sjaak de Groot - WaarBenJij.nu Ban Kruat - Kho Khlan 96 km - Reisverslag uit Ban Kruat, Thailand van Marry en Sjaak de Groot - WaarBenJij.nu

Ban Kruat - Kho Khlan 96 km

Blijf op de hoogte en volg Marry en Sjaak

29 December 2016 | Thailand, Ban Kruat

Donderdag 29 december, we staan extra vroeg op, omdat we vandaag 2 etappes achter elkaar willen fietsen. Om 6.15 gaat de wekker en ruim voor 7.00 uur zitten we al op de fiets. Het is nog lekker fris, ik doe zelfs een hemd onder mijn t-shirt aan. We moeten ook over een stuk gravel weg, met een rustig agrarisch landschap. Bij een vuurtje zit een groepje mannen, waarvan er 1 een rat boven het vuur houdt. De variatie is wat de tocht leuk maakt. Daarna weer een drukke weg en langs een paar waterreservoirs. We zitten dicht bij de grens met Cambodja, maar de oorspronkelijke weg is afgesloten. We moeten daarom vandaag een heel stuk langs een hele drukke en gevaarlijke weg fietsen van totaal 40 km. Deze afstand is nogal kort voor 1 dag. Dat is waarom we de tweede etappe er aan vastplakken. Het laatste deel is ontzettend druk. Veel verkeer op de weg, omdat het bijna nieuwjaar is en er heel veel mensen op familiebezoek gaan, of gewoon een paar dagen er tussen uit. Bij een check point staat het verkeer plotseling stil. We worden tegen gehouden door verkeersagenten en al het verkeer staat stil. Ik denk dat er verderop een ongeluk is gebeurd. De bloemenkransverkopers grijpen hun kans om hun bloemen te verkopen aan de stilstaande auto’s . Ook zien we de verkopers van eten en fruit langs de stilstaande auto’s gaan. Na bijna een uur mogen we weer rijden. Een politieauto rijdt voorop, dat is maar goed ook, want al het tegemoet komende verkeer neemt de hele weg in beslag. De politie maakt de weg voor ons rij vrij. Zo rijden we stapvoets nog eens 10 kilometer verder en zien we dat de politie over de hele weg pionnen heeft neergezet om het tegemoetkomend verkeer tegen te houden. De weg gaat gelukkig rustig naar beneden en de laatste 8 kilometer wordt het een stukje rustiger. Om 15.00 uur komen we aan bij mooie vrijstaande bungalows op een rustige resort.

• 30 December 2016 - 19:41

Marianne Zwaan:

Tjonge , jonge, wat een tocht, er komt geen eind aan, en jullie gaan maar door. ( Je kunt natuurlijk niet stoppen...) Ik zou geloof ik wel wat meer rustdagen nog hebben. Wel prachtig lijkt me, maar ook af en toe hectisch met al dat verkeer om je heen. Dan is fietsen in Frankrijk toch ook zo gek nog niet....
    Jullie schieten nu al lekker op, en voor je het weet ben je weer in Hauwert en daat wacht een ander groot avontuur. Voor ons zal het nieuwe jaar ook veel veranderingen metzich meebrengen. Onder voorbehoud financiering is Blmd verkocht, 14 febr overdracht. We hebben een ander huis gekocht in Aardenburg, zeeuws vlaanderen, 3km van de grens. Kaai 27 even googelen op funda..... ws 20 febr overdracht. Neuilly stond te koop. We dachten dat duurt wel even. Maar er kwamen kennissen eten een paar weken terug. 2 dagen later een bod. Dat wordt ws juli. Jan wil nu een bouwval kopen in Luzy en dat opknappen, kunnen we toch nog een tijdje blijven.....
    Vandaag zijn we in Lille, op weg naar huis, Neuilly. Een leuke stad in kerstsfee.r met heel veel buitenterrassen met gasverwarming, stampvol mensen, maaf nu wel heel koud. Wehebben een leuk hotel midden in hetcentrum.
    We wensen jullie morgen een mooie overgang van oud naar nieuw. We zien en spreken elkaar zeker in het nieuwe jaar. De 17 de kkmen we weer naar Nl, maar we gaan dan eerst 4 dagennaar Lissabon.
    Heel veelliefs,
    JAN EN MARIANNE

• 30 December 2016 - 22:13

Ron En Emmy:

Hoi!
    Wat weer een schitterende verhalen over deze mooie reis.
    We wensen jullie alvast een heel bijzonder oud-jaar en een goed begin, en zoals oom Arie Steur altijd zei: veel heil en zegen in het nieuwe jaar, van Ron en Emmy

• 01 Januari 2017 - 15:29

Annie:

Hoi Marry en Sjaak,

Ik ben er maar even voor gaan zitten om een groot deel van de reisverslagen door te lezen.
    Het lijkt me toch pittige tochten die jullie maken, vroeg op en dan nog stijgingen en stoffige- en hobbelige wegen.
    Maar dat jullie genieten lees ik wel in ieder verslag, het ziet er allemaal fantastisch uit sommige foto's ook zo kleurig.
    Langs de Mekong zal het ook wel lekker fietsen zijn geweest, daar gebeurt natuurlijk ook altijd van alles aan zo'n grote rivier.
    Wij hebben ook genoten in Costa Rica van de prachtige natuur en de mooie vogels en andere dieren.

Alleen een overgang weer vlak voor de Kerst in Nederland, daar was wel heel veel gekleurde kerstversiering, maar het voelde niet als Kerst zoals in Nederland. De temperatuur was de laatste dagen
    plm. 25graden en in op Schiphol 3 graden, maar daar waren we weer gauw aan gewend.

We hopen dat jullie ook een leuke jaarwisseling hebben gehad met vuurwerk?
    En wensen jullie het allerbeste voor 2017.
    Nog veel fietsplezier

• 01 Januari 2017 - 23:55