Lao Cai - Sapa 64 km per bus - Reisverslag uit Sa Pá, Vietnam van Marry en Sjaak de Groot - WaarBenJij.nu Lao Cai - Sapa 64 km per bus - Reisverslag uit Sa Pá, Vietnam van Marry en Sjaak de Groot - WaarBenJij.nu

Lao Cai - Sapa 64 km per bus

Blijf op de hoogte en volg Marry en Sjaak

22 November 2016 | Vietnam, Sa Pá

Donderdag 17 november. Het weer is bewolkt maar de temperatuur is goed. We zijn vroeg wakker, want in Vietnam is het een uur vroeger dan in China. We eten een heerlijk broodje met geklutst ei en heerlijke groente er door heen. Dit doen we op de hoek van de straat tegenover ons hotel. Daarna gaan we op weg naar Sapa. Deze stad ligt op 1500 meter hoogte, we nemen dus een extra jasje mee. We gaan met de bus omhoog, een steile klim met stukken van meer dan 10% stijging en dit 32 kilometer lang fietsen is voor ons geen optie. Vakantie moet leuk blijven. Onze fietsmaatjes gaan de uitdaging wel aan. We willen eigenlijk eerst een taxi nemen, maar die vraagt te veel geld. Volgens onze reisinformatie moet het een stuk goedkoper kunnen. De bushalte staat een stukje verder. Onderweg zien we de andere twee naar boven zwoegen. Als wij bij het stadje uit willen stappen worden we belaagd door souvenirs verkoopsters. Ze prijzen hun zelfgemaakte tasjes, etc aan en als je belangstelling toont dan blijven ze om je heen draaien. We lopen zo snel mogelijk door en gaan naar de plaatselijke markt, door de winkelstraatjes en het uitzicht over de rijstvelden bekijken. Sapa is een zeer toeristische plaats met opdringerige verkoopsters. Zelfs kleine kinderen met een nog kleiner kind op hun rug proberen kettinkjes te verkopen. Na een kopje koffie besluiten we om een stuk naar beneden te wandelen, weg uit de drukte en genieten van de vergezichten. Na een kilometer of drie komen we onze fietsmaatjes tegen die zich in het zweet werkend naar boven trappen. We hebben gelukkig nog een versnapering bij ons en praten even bij. De tocht is toch wel verschrikkelijk zo omhoog, zeggen ze. Even verderop pakken we de bus.Het laatste stukje wandelen we rustig naar ons hotel om even wat te drinken en te lezen.

• 22 November 2016 - 16:16

Jan En Henny:

Wat een belevenissen en kleurrijke beelden, prachtig! Blij te lezen dat jullie ook de fietsen kunnen laten staan en met de bus op ontdekking gaan.