Bac Ha - Pho Rang ( Bao Yen). 62 km - Reisverslag uit Bảo Yên, Vietnam van Marry en Sjaak de Groot - WaarBenJij.nu Bac Ha - Pho Rang ( Bao Yen). 62 km - Reisverslag uit Bảo Yên, Vietnam van Marry en Sjaak de Groot - WaarBenJij.nu

Bac Ha - Pho Rang ( Bao Yen). 62 km

Blijf op de hoogte en volg Marry en Sjaak

25 November 2016 | Vietnam, Bảo Yên

Maandag 21 november. De dag begint met wat nevel en later wordt het zonnig.
We beginnen met de steile afdaling van 950 meter naar 125 meter. We fietsen boven de wolken en dalen flink naar beneden. Dat betekent veel remmen en goed opletten op de gaten in de weg. Deze weg hebben we 2 dagen geleden omhoog gefietst, heel steil was dat. Onderweg moeten we opletten op overstekende waterbuffels, die langs de weg lopen te grazen. Twee meisjes houden de beesten in de gaten. De brommerrijders hebben hun jassen achterste voren aan, dat houdt waarschijnlijk meer frisse wind tegen. Ook zien we de dames regelmatig in amazonezit achter op de brommer zitten. Dat betekent 2 benen aan een kant. Vroeger zaten mijn zussen ook zo achter op de brommer heb ik gezien op oude foto's. Wat is die vertaal app toch gemakkelijk, alleen als ik om thee wil vragen komen we er achter dat het nog in het Chinees staat. Vandaar dat we geen thee krijgen, de mensen snappen het niet. Bij een ander winkeltje zien we Nescafé staan en met wat water erbij hebben we de heerlijkste koffie die we in tijden hebben gehad. Na de afdaling blijft de weg glooien met af en toe een klimmetje van 10 %. We fietsen langs de weg waar dunne plakken hout liggen te drogen, daar wordt later triplex van gemaakt. Zo komen we mooi op tijd bij ons nieuwe hotel aan. Op de weg door het dorp wordt hard gereden, de stofwolken komen je tegemoet. Daarom even een biertje drinken tegenover de tandarts. Volgens mijn tandarts mag ik hier geen gaatje laten vullen, want dan loop ik ook nog andere ziektes op. Gelukkig heb ik er geen last van en stel ik het tandartsen bezoek nog een week of zes uit. Vanavond nog gezellig met Wim en Bas eten en wat napraten over de fietservaringen van vandaag.

  • 25 November 2016 - 08:05

    Paul:

    Mooie foto's en leuke verslagen! Geniet er nog lekker van!

    Liefs paul en tineke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marry en Sjaak

Actief sinds 31 Okt. 2016
Verslag gelezen: 363
Totaal aantal bezoekers 31642

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2016 - 10 Januari 2017

Fietsreis van Kunming(China) naar Bangkok

Landen bezocht: