Paxon - Napong 100 km - Reisverslag uit Salavan, Laos van Marry en Sjaak de Groot - WaarBenJij.nu Paxon - Napong 100 km - Reisverslag uit Salavan, Laos van Marry en Sjaak de Groot - WaarBenJij.nu

Paxon - Napong 100 km

Blijf op de hoogte en volg Marry en Sjaak

15 December 2016 | Laos, Salavan

Donderdag 15 december, wisselend bewolkt en 25 graden met een stevige wind, die we soms schuin tegen hebben en soms wat meer van achter.
Een heuvelachtige weg, die later wel wat saai begint te worden. We zien onderweg dat diverse bruggen in 2001 gebouwd met steun van Japan. Deze bruggen zijn dus wel helemaal afgemaakt. Het kan dus wel. We zien weer de diverse oventjes waar houtskool in wordt gemaakt, meestal voor de verkoop. De bussen die in de dorpjes stoppen worden volgeladen met allerlei waren tot zelfs brommers die rechtop staan op het dak. We komen nog langs een tempelcomplex met een hele grote gong toren. Tijdens volle maan wordt iedereen naar de tempel groepen door het lawaai van deze gong. Zo belanden we uiteindelijk in Napong een plaatsje dat bekend staat om zijn geroosterde kip. Vanavond gaan we dit bij een kraampje langs de weg proeven.