Sangkha - Kang Ann 69 km - Reisverslag uit Prasat, Thailand van Marry en Sjaak de Groot - WaarBenJij.nu Sangkha - Kang Ann 69 km - Reisverslag uit Prasat, Thailand van Marry en Sjaak de Groot - WaarBenJij.nu

Sangkha - Kang Ann 69 km

Blijf op de hoogte en volg Marry en Sjaak

27 December 2016 | Thailand, Prasat

Dinsdag 27 december, we staan weer om half zeven op om daarna op tijd op de fietsen te stappen. Gelukkig is het minder warm, 27 graden en een lekker windje erbij.
In het begin fietsen we over een drukke weg, maar al snel gaan we over rustige weggetjes dwars door de rijstvelden. Af en toe zijn er stukken bij die onverhard zijn en dat betekent dat we weer om de gaten heen moeten fietsen. Het is daar niet druk, dus met de stof valt het gelukkig mee. In een vijver zien we de prachtige roze lotusbloemen en wat verder weg liggen de afgedankte geesteshuisjes voor grof vuil langs de weg. Buiten de dorpen zien we heel vaak hopen plastic liggen. Het lijkt af en toe wel een illegale vuilnisbelt. We fietsen over een stuk weg dat in onderhoud is en dat nat gehouden wordt om stof opwaaien tegen te gaan. Het nadeel is, dat het water op spettert en dat onze benen onder de prut spatten zitten. We zien ook een groot meer liggen dat wordt gebruikt voor de watervoorziening. Zo komen we alweer snel bij onze slaapplaats voor de komende nacht. Een huisje zonder airco, maar met fan en een zwembadje voor de deur. Lekker douchen en wat eten. Daarna lekker luieren rond het zwembad en maken we later nog even een wandeling over de markt. Hier wordt weer heel veel groente en fruit aangeboden, levende vis dat bijna uit de ton springt en natuurlijk zijn er ook heel veel eetstalletjes.